3
Vergelijking 3de graad toerisme D/A en onthaal en recreatie A-finaliteit
Beide leerplannen zijn niet geheel hetzelfde, al lijken sommige doelen goed op elkaar. Dit document toont de gelijkenissen/verschillen en duidt tevens aan welke doelen al in de 2de graad (gedeeltelijk) aan bod kwamen.
Op weg naar tevreden gasten door een focus op kwaliteit
Dit document van Toerisme Vlaanderen helpt om de maat hoog te leggen, want bezoekers verdienen een topbeleving. We verwachten veel van onze partners op vlak van onthaal & dienstverlening, infrastructuur, beleving en communicatie, voor en achter de schermen. Zowel bij de begeleiding van subsidieprojecten als in onze eigen pilootprojecten streven we daarom ook naar topkwaliteit.
We helpen je graag om telkens het beste uit je project naar boven te halen en daarvoor van begin tot einde de juiste klemtonen te leggen. Uiteraard kan je ons altijd raadplegen maar met deze praktische tips, tools en contactadressen zetten we jou graag al op weg.
We helpen je graag om telkens het beste uit je project naar boven te halen en daarvoor van begin tot einde de juiste klemtonen te leggen. Uiteraard kan je ons altijd raadplegen maar met deze praktische tips, tools en contactadressen zetten we jou graag al op weg.
Enkele concrete ideeën voor de uitwerking van leerplandoel 10
LPD 10 (De leerlingen ontwerpen een oplossing voor een probleem of een uitdaging door wetenschappen, technologie of wiskunde geïntegreerd aan te wenden binnen de context van onthaal of recreatie) vormt een hele uitdaging voor leerling en leraar. Hier vind je enkele concrete ideeën om met dit leerplandoel aan de slag te gaan.
Het is niet nodig om die voorbeelden volledig uit te werken. Je kunt er ook een beperkt aantal elementen uit selecteren.
Het is niet nodig om die voorbeelden volledig uit te werken. Je kunt er ook een beperkt aantal elementen uit selecteren.