- Klassieke talen - terugkomdag leesvaardigheidJe was een enthousiaste deelnemer van onze vorming over leesvaardigheid. We waren nieuwsgierig wat je daarvan intussen in praktijk hebt gebracht en waar je nog nood aan hebt. Op basis van de door jullie ingevulde enquête hebben we een programma samengesteld voor deze terugkomdag. Op het menu staan o.a. werkvormen 2.0, leesportfolio en evaluatie van leesvaardigheid.Meerdere dataOp locatie
- In steen gebeiteld: Latijnse opschriften in de klasVanuit de nieuwe leerplannen worden we aangemoedigd om op verkenning te gaan naar andere teksttypes en teksten uit andere periodes. Sporadisch wordt er al eens een Latijnse opschrift gelezen tijdens de lessen Latijn – in de ene klas al meer dan in de andere – en soms ter voorbereiding van een stadsbezoek ergens in België of verder weg in Trier, Keulen, Rome of Pompeii. Met dit initiatief hopen we jullie te inspireren om zelf aan de slag te gaan met Latijnse epigrafie tijdens de Latijnse lessen.12 februari 2025Hasselt
- Dag van klassieke talen. MULTUM NOVI SUB SOLE ANNO MMXXV: vernieuwende inzichten in de lessen klassieke talen29 januari 2025Kortrijk
- Dagen Beginnende Leraren regio Mechelen-Brussel Secundair onderwijs - 1ste jaarsDe ‘Dagen Beginnende Leraren’ ondersteunen je als startende of herstartende leraar bij je instap in het onderwijs en geven je een professionele boost. Ze zijn een aanvulling op het traject aanvangsbegeleiding in je school en leggen de focus op de inhoud van de vakken die je geeft.Te bepalenTe bepalen
- Klassieke talen - leesvaardigheidLeesvaardigheid is de kern van elk leerplan klassieke talen. Het is tegelijkertijd hetgeen leerlingen het allermoeilijkste aan onze vakken vinden. In deze vorming krijg je evidence informed tools in handen om de leesvaardigheid van je leerlingen te vergroten.31 januari 2025Leuven
- Pas voor de klas als zij-instromer secundair onderwijsSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.22 januari 2025Antwerpen
- Leerpad: Latijn III-Lat-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Op aanvraag
- Dag voor beginnende leraren - klassieke talen - Dag 2We ondersteunen je als startende leerkracht bij je instap in het onderwijs.12 februari 2025Brugge
- Dag voor startende zij-instromers – West-VlaanderenTijdens dit initiatief voorzien we een specifiek aanbod voor startende zij-instromers en spelen we in op specifieke noden.22 januari 2025Brugge
- Leerpad start to taalbeleid in secundair onderwijsOp ons leerpad over taalbeleid, speciaal ontworpen voor zowel taalbeleidscoördinatoren, taalcoaches als andere geïnteresseerden die het taalbeleid in hun secundaire school mee vorm willen geven, ga je samen met ons op reis door inspirerende voorbeelden en praktische tips. Leer hoe je een nog inclusievere leeromgeving kan stimuleren voor zowel leerlingen die moeite hebben met de Nederlandse taal als voor leerlingen die wat uitdaging kunnen gebruiken op dat vlak. Ben je een taalbeleidscoördinator die je school wil coachen naar een sterker taalbeleid en naar taalrijker lesgeven in alle vakken? Dit leerpad biedt je de ondersteuning en inspiratie die je nodig hebt. We lanceren het leerpad op 15 september 2024.Te bepalenTe bepalen
- Dag van de vakcoördinatorTijdens dit initiatief leer je hoe je naast het maken van praktische afspraken tijdens vakvergaderingen ook de kans kan grijpen om als vakgroep écht samen te werken en om van elkaar te leren. Samen met andere vakcoördinatoren leer je hoe je een boost kunt geven aan je vakgroepwerking.Meerdere dataOp locatie
- Dagen voor beginnende leraren so zij-instromers regio Oost-VlaanderenSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.22 januari 2025Op locatie en online