- Dagen Beginnende Leraren regio Mechelen-Brussel Secundair onderwijs - 2de en 3de jaarsDe ‘Dagen Beginnende Leraren’ ondersteunen je als startende of herstartende leraar bij je instap in het onderwijs en geven je een professionele boost. Ze zijn een aanvulling op het traject aanvangsbegeleiding in je school en leggen de focus op de inhoud van de vakken die je geeft.6 november 2024Te bepalen
- Pas voor de klas als zij-instromer secundair onderwijsSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.Meerdere dataAntwerpen
- Leerpad: Lassen-constructie III-LaCo-aProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Op aanvraag
- Netwerk lasleerkrachten HarelbekeNet zoals in schooljaar 2023-2024 engageert de firma Geldof zich opnieuw om lasopleidingen in onze scholen te ondersteunen met een lasopdracht begeleid met de nodige tekeningen, opdrachtomschrijving, WPS'en, ... Op dit startmoment wordt teruggeblikt op de editie 2023-2024. Je wordt geïnformeerd over de opdracht 2024-2025 en je krijgt tips bij het uitvoeren. Daarnaast krijg je een inhoudelijke insteek over het lassen van hoogwaardig dik materiaal en brengen we een bezoek aan de site waar men op dit moment een bijzondere lasopdracht uitvoert. De materialen voor de nieuwe opdracht zullen klaar staan voor ophaling tijdens dit netwerk. We zijn hiervoor te gast bij Geldof (Engicon) in Harelbeke, wereldspeler in de productie van onder meer grote opslagtanks.11 september 2024Harelbeke
- Dag voor startende zij-instromers – West-VlaanderenTijdens dit initiatief voorzien we een specifiek aanbod voor startende zij-instromers en spelen we in op specifieke noden.Meerdere dataBrugge
- Dagen voor Beginnende Leraren so LimburgTijdens dit initiatief: maak je kennis met de pedagogische begeleidingsdienst; maak je kennis met je vakbegeleider; maak je kennis met je startende collega's; krijg je informatie rond actuele thema's.Meerdere dataHasselt
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 3'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 2'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 1'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Leerpad start to taalbeleid in secundair onderwijsOp ons leerpad over taalbeleid, speciaal ontworpen voor zowel taalbeleidscoördinatoren, taalcoaches als andere geïnteresseerden die het taalbeleid in hun secundaire school mee vorm willen geven, ga je samen met ons op reis door inspirerende voorbeelden en praktische tips. Leer hoe je een nog inclusievere leeromgeving kan stimuleren voor zowel leerlingen die moeite hebben met de Nederlandse taal als voor leerlingen die wat uitdaging kunnen gebruiken op dat vlak. Ben je een taalbeleidscoördinator die je school wil coachen naar een sterker taalbeleid en naar taalrijker lesgeven in alle vakken? Dit leerpad biedt je de ondersteuning en inspiratie die je nodig hebt. We lanceren het leerpad op 15 september 2024.Te bepalenTe bepalen
- Dagen voor beginnende leraren so zij-instromers regio Oost-VlaanderenSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.Meerdere dataOp locatie en online
- (Terugkom)dag voor beginnende leraren so regio Oost-Vlaanderen - 20 november 2024Een belangrijke taak van de pedagogische begeleidingsdienst is het begeleiden van jou als beginnend leraar. Ben je 2 tot 5 jaar in dienst, dan kan je op 20 november met je vakspecifieke vragen terecht bij je pedagogisch begeleider.20 november 2024Gent
- Dagen voor beginnende leraren so regio Oost-Vlaanderen - 2 oktober 2024Een belangrijke taak van de pedagogische begeleidingsdienst is het begeleiden van jou als beginnende leraar bij je eerste dagen in het onderwijs. Tijdens deze dagen maak je kennis met de taken van de pedagogische begeleidingsdienst en je pedagogische vakbegeleider.2 oktober 2024Gent