10
Dierlijk restafval op school
In de biologielessen worden dierlijke producten gebruikt: wat zegt de wetgever over het gebruik ervan voor onderwijsdoeleinden? Wat doen we met het restafval op school?
Leerplandoel 9
Leerlingen tonen structuren aan via lichtmicroscopische waarnemingen aan de hand van een zelfgemaakt preparaat.
Leerplandoel 6
De leerlingen tonen het onderscheid tussen de verschillende disciplines en tussendisciplines binnen natuurwetenschappen aan.
Leerplandoel 5
De leerlingen voeren een onderzoek uit in biologie, chemie en fysica.
Leerplandoel 21
De leerlingen illustreren positieve en negatieve effecten van micro-organismen aan de hand van voorbeelden uit het dagelijks leven.
Leerplandoel 19
Leerlingen illustreren stof- en energieveranderingen bij chemische reacties.
Leerplandoel 18
De leerlingen onderzoeken een mengsel via een eenvoudige scheidingstechniek.
Leerplandoel 17
Leerlingen onderscheiden aan de hand van een voorbeeld stofeigenschappen en voorwerp-eigenschappen.
Leerplandoel 15
De leerlingen onderzoeken principes van kleurmenging in de digitale en niet-digitale wereld aan de hand van voorbeelden.
Leerplandoel 10
De leerlingen maken weloverwogen keuzes bij het uitvoeren van experimenten rekening houdend met het laboreglement en de gevarenpictogrammen.