5 tot en met 11 juni 2025 - Schriftelijke vragen

  1. Inclusief onderwijs - Steun
  2. Langdurig schoolverzuim - Evolutie
  3. Individueel huisonderwijs - Onderwijsinspectie
  4. Graduaatsopleidingen - Studieduur
  5. Persona-project onderwijsadministratie - Kostenanalyse en toekomstige budgettering
  6. Studentenuitwisseling - Verenigd Koninkrijk
  7. Opleiding Verpleegkunde - Evolutie inschrijvingen
  8. Digisprong - Terugvordering Europese subsidies
  9. NARIC-Vlaanderen - Doorlooptijd dossiers
  10. Scholen gewoon onderwijs - Aanmeldingsprocedure
  11. Van huisonderwijs naar regulier onderwijs en vice versa - Evolutie leerlingenaantallen
  12. Hoger onderwijs - Erasmus+ voor docenten
  13. Vlaamse ruimtevaartindustrie - Onderwijs en talentontwikkeling
  14. Erasmus+ - Inclusiviteit
  15. Studie-informatiedagen (SID-ins) voor laatstejaars secundair onderwijs - Bezoekers, standhouders, budget
  16. Opleiding Verpleegkunde - Evolutie inschrijvingen
  17. Schoolbesturen - Omvang
  18. Selectief mutisme in het onderwijs - Ondersteuning
  19. Hoger onderwijs - Impact vooropleiding op studieresultaten
  20. CLB-artsen - Stand van zaken
  21. Individueel huisonderwijs - Leerlingen en slaagpercentages
  22. Bachelor- naar masteropleiding - Doorstroom
  23. Scholars at Risk (SAR) - Opvang bedreigde academici door universiteiten
  24. Geneeskundige opleidingen academiejaar 2028-2029 - Aanpassing subquota
  25. Secundair onderwijs - Zevende jaar gericht op arbeidsmarkt of hoger onderwijs
  26. Onderwijs - Inzet uren eerstelijnspsycholoog
  27. Studio Globo vzw - Werking
  28. Schoolgebouwen - Loden (water)leidingen
  29. Werking Centrum Islamonderwijs (CIO) - Opmaak leerplannen en controle op inhoud lessen islamitische godsdienst
  30. Werking Centrum Islamonderwijs (CIO) - Voordracht leerkrachten islamitische godsdienst
  31. Kleuter- en lager onderwijs - Ontharding en vergroening van speelplaatsen
  32. Onderwijspersoneel met bijberoep - Stand van zaken
  33. Opleiding basisverpleegkundige - Stand van zaken
  34. Onderwijs - Flexi-jobs
  35. Huisonderwijs - Rechten van de ouders bij inspectie
  36. Leerlingen lager en eerste graad secundair onderwijs - Veranderingen van koepel of net
  37. Implementatie Europese AI Act in onderwijs - Risicoanalyses door scholen
  38. Implementatie Europese AI Act in onderwijs - Databescherming op school
  39. Onderwijs - Duurtijd loopbaan zijinstromers (2)
  40. Levensbeschouwelijk onderwijs - Werkingsmiddelen en loonlast
  41. Visietekst 'Verantwoorde AI in het Vlaamse onderwijs' - Uitwerking
  42. Kleuteronderwijs - Zittenblijvers
  43. Preventieadviseurs op school - Statuut
  44. Onderwijspersoneel - Re-integratie langdurig zieken
  45. Onderwijspersoneel - Re-integratie na langdurige ziekte
  46. Schoolgebouwen - Zonnepanelen
  47. Zwemlessen in scholen - Evolutie
  48. Schoolgebouwen - Brandveiligheid
  49. Basisonderwijs - Aanmeldingsprocedure
  50. Onderwijs - Gedetacheerde leerkrachten opnieuw voor de klas
  51. Langdurig zieke leerkrachten - Evaluatie stelsels
  52. Vlaamse studenten in Verenigd Koninkrijk - Ondersteuning
  53. Secundair onderwijs - Individuele concordanties
  54. National Academic Recognition Information Centre (NARIC) - Diploma-erkenningen
  55. NARIC-Vlaanderen - Opvolging na geweigerde erkenning van diploma's
  56. Vlaamse Rand - Toeleiding inburgeraars naar cursus Nederlands
  57. Kleuteronderwijzers - Bekwaamheidsbewijzen
  58. Thuisonderwijs - Kinderen met hoogbegaafdheid
  59. Digisprongmiddelen - Terugvordering door Europa
  60. Buitengewoon onderwijs - Collectief leerlingenvervoer
  61. Maatschappij en Welzijn - Invulling studierichtingen
  62. Verantwoord smartphonegebruik bij leerlingen - Begeleiding
  63. Vlaamse Rand - Toeleiding inburgeraars naar cursus Nederlands
  64. Gedetacheerde leerkrachten die terugkeren naar het onderwijs - Ondersteuning
  65. Verhoging toegestane aantal uren studentenarbeid - Impact op studieprestaties en rol werkgevers

OVER DEZE BLOG

Deze blog is niet bedoeld als formeel standpunt van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, evenmin als een puur verslag, maar wel als een niet-neutraal, persoonlijk commentaar op vooral ook politieke aspecten van de parlementaire onderwijsactiviteiten, zowel in de Commissie Onderwijs en de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement als uitzonderlijk ook in een andere vakcommissie die occasioneel relevant kan zijn voor het beleidsdomein Onderwijs.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio
Kan ik je helpen?