18 tot en met 24 juni 2025 - Schriftelijke vragen

  1. Kinderen die in een multifunctioneel centrum (MFC) verblijven - Overstap naar secundair onderwijs
  2. Leerlingen en studenten met financiële moeilijkheden - Toekenning leefloon
  3. Hervorming individuele beroepsopleiding (IBO) - Aanbevelingen Rekenhof
  4. Bouwdossiers scholen – Vertraging
  5. Arbeidsmarktgericht secundair onderwijs - Capaciteit
  6. Leerlingen, studenten en cursisten met een handicap - Speciale onderwijsleermiddelen (SOL)
  7. Leerkrachten - Opdrachten in verschillende onderwijsnetten
  8. Basisonderwijs - Personeel met masterdiploma
  9. Doorstroom van kleuter- naar basisonderwijs - Beslissing klassenraad vs. beslissing ouders
  10. Doorstroming van kleuter- lager onderwijs - Evolutie en eventuele invloed KOALA-screening
  11. National Academic Recognition Information Centre (NARIC) - Procedure diploma-erkenning
  12. Tijdelijk onderwijs aan huis (TOAH) - Stand van zaken
  13. Vastbenoemde leerkrachten - Ontslagen 2022-2023
  14. Studenten niet uit European education area - Erkenning diploma of getuigschrift
  15. Lokaal flankerend onderwijsbeleid - Sociale voordelen van gemeenten
  16. KOALA-taalscreening - Kwaliteit en effectiviteit taalremediërende trajecten
  17. KOALA-taalscreening - Actualisatie en evaluatie
  18. KOALA-taalscreening - Vrijgestelde leerlingen gewoon onderwijs
  19. KOALA-taalscreening - Ondersteuning en professionalisering (kleuter)leerkrachten
  20. KOALA-taalscreening - Kinderen buitengewoon onderwijs
  21. Excell'erator Challenge derde graad technische richtingen - Evaluatie
  22. Hoger onderwijs - Studentenmobiliteit
  23. Verkregen Digisprongmiddelen - Compensatie scholen bij terugvordering
  24. 'SpelSpel, het zotste dictee' - Resultaten
  25. Vlaams Meldpunt Grensoverschrijdend Gedrag - Klachten universiteit en hogeschool
  26. Vlaamse faciliteitengemeenten - Franstalig onderwijs

OVER DEZE BLOG

Deze blog is niet bedoeld als formeel standpunt van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, evenmin als een puur verslag, maar wel als een niet-neutraal, persoonlijk commentaar op vooral ook politieke aspecten van de parlementaire onderwijsactiviteiten, zowel in de Commissie Onderwijs en de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement als uitzonderlijk ook in een andere vakcommissie die occasioneel relevant kan zijn voor het beleidsdomein Onderwijs.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio
Kan ik je helpen?