- Aardrijkskunde - GIS 1ste, 2de of 3de graadTijdens deze nascholing maak je kennis met enkele eenvoudige GIS-voorbeelden voor de 1ste, 2de en 3de graad.15 oktober 2025Brussel
- Deel- en inspiratiemoment (netwerk) ' Doelgerichte communicatieve opdrachten voor receptie, productie en interactie in moderne vreemde talen'. Groep 3Leraren MVT signaleren veel vragen rond het opstellen van leerplangerichte opdrachten voor receptieve, productieve en interactieve vaardigheden. Na input vanuit de wetenschap en vanuit de leerplannen, ga je hier concreet mee aan de slag.Meerdere dataOp locatie en online
- Deel- en inspiratiemoment (netwerk) ' Doelgerichte communicatieve opdrachten voor receptie, productie en interactie in moderne vreemde talen'. Groep 2Leraren MVT signaleren veel vragen rond het opstellen van leerplangerichte opdrachten voor receptieve, productieve en interactieve vaardigheden. Na input vanuit de wetenschap en vanuit de leerplannen, ga je hier concreet mee aan de slag.Meerdere dataOp locatie en online
- Deel- en inspiratiemoment (netwerk) ' Doelgerichte communicatieve opdrachten voor receptie, productie en interactie in moderne vreemde talen'. Groep 1Leraren MVT signaleren veel vragen rond het opstellen van leerplangerichte opdrachten voor receptieve, productieve en interactieve vaardigheden. Na input vanuit de wetenschap en vanuit de leerplannen, ga je hier concreet mee aan de slag.Meerdere dataOp locatie en online
- Deel- en inspiratiemoment rond de onderzoekscompetentie vanuit de doelen Natuurwetenschappen in de 3de graad D-finaliteitTijdens dit initiatief leer je hoe je als leraar natuurwetenschappen invulling kunt geven aan de onderzoekscompetentie. We gaan na hoe je leerlingen de onderzoekscyclus laat doorlopen. We bekijken het eigen materiaal en wisselen tips, ervaringen en inspiratie uit.We leren hoe we dit leerplandoel kwaliteitsvol kunnen evalueren.22 oktober 2025Gent
- Leerplandoel Analyseren van de impact van digitale systemen op de maatschappij ….: aanpak en uitwisseling praktijkvoorbeelden in de klasVeel leraren en scholen hebben vragen bij het leerplandoel over het analyseren van de impact van digitale systemen op de maatschappij vanuit de principes van computationeel denken. In deze nascholing krijg je handvaten en concrete voorbeelden aangereikt om dit leerplandoel te realiseren in de klas. In een tweede fase wissel je ervaringen met collega’s uit over de realisatie van dit doel.Meerdere dataOp locatie
- Netwerk Verzorgende/Zorgkundige : Doelen Maatschappelijke context (wetgeving en ethiek)Tijdens dit initiatief krijg je meer inzicht in de doelen van de rubriek 'Maatschappelijke context van het werkveld'.Je wordt geïnformeerd over relevante wetgeving m.b.t. zorg, welzijn en de uitoefening van (gezondheids-)zorgberoepen. Je krijgt hierbij inspiratie om te werken met mogelijke casussen.Je gaat in gesprek met elkaar hoe je lpd omtrent levensbeschouwing, inspiratie of zingeving kan vormgeven.Meerdere dataOp locatie