- Dag voor beginnende leraren - klassieke talen - Dag 2We ondersteunen je als startende leerkracht bij je instap in het onderwijs.12 februari 2025Brugge
- Dag voor beginnende leraren - klassieke talen - Dag 1We ondersteunen je als startende leerkracht bij je instap in het onderwijs.9 oktober 2024Brugge
- Dag voor startende zij-instromers – West-VlaanderenTijdens dit initiatief voorzien we een specifiek aanbod voor startende zij-instromers en spelen we in op specifieke noden.Meerdere dataBrugge
- Dagen voor Beginnende Leraren so LimburgTijdens dit initiatief: maak je kennis met de pedagogische begeleidingsdienst; maak je kennis met je vakbegeleider; maak je kennis met je startende collega's; krijg je informatie rond actuele thema's.Meerdere dataHasselt
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 3'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 2'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 1'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Leerpad start tot taalbeleid in secundair onderwijsOp ons leerpad over taalbeleid, speciaal ontworpen voor zowel taalbeleidscoördinatoren, taalcoaches als voor leraren zaak- en praktijkvakken in secundair onderwijs die willen inzetten op taalrijker lesgeven, ga je samen met ons op reis door inspirerende voorbeelden en praktische tips. Leer hoe je een nog inclusievere leeromgeving kan stimuleren voor leerlingen die moeite hebben met de Nederlandse taal. Of je nu een doorgewinterde leraar bent die op zoek is naar nieuwe ideeën rond taalrijk lesgeven of een taalbeleidscoördinator die de school hierin een stap verder wil brengen, dit leerpad biedt je de ondersteuning en inspiratie die je nodig hebt.Te bepalenTe bepalen
- Dagen voor beginnende leraren so zij-instromers regio Oost-VlaanderenSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.Meerdere dataOp locatie en online
- (Terugkom)dag voor beginnende leraren so regio Oost-Vlaanderen - 20 november 2024Een belangrijke taak van de pedagogische begeleidingsdienst is het begeleiden van jou als beginnend leraar. Ben je 2 tot 5 jaar in dienst, dan kan je op 20 november met je vakspecifieke vragen terecht bij je pedagogisch begeleider.20 november 2024Gent
- Lerend netwerk: Grieks tweede en derde graadVanuit de enquête onder leraren blijkt dat men voor Grieks graag lesmateriaal zou delen en uitwerken rond post-klassieke teksten in de derde graad. Leraren maken vanaf het 4de jaar vaak een eigen cursus en men is vaak de enige collega op school. Daarom is er nood aan uitwisseling over de scholen heen. Heb jij ook nog andere vragen of noden? Vermeld dit zeker wanneer je je inschrijft en we verwerken het in het programma.Te bepalenTe bepalen
- Dagen Beginnende Leraren regio AntwerpenDe ‘Dagen Beginnende Leraren’ ondersteunen je als startende of herstartende leraar bij je instap in het onderwijs en geven je een professionele boost. Ze zijn een aanvulling op het traject aanvangsbegeleiding in je school en leggen de focus op de inhoud van de vakken die je geeft. Het traject bestaat uit drie sessies. Je maakt kennis met de vakbegeleider(s) en vakcollega’s; je gaat in gesprek over de visie op het vak, vakdidactiek, leerplangerichtheid en -realisatie, evaluatie … en over jouw specifieke leervragen.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Grieks S II-Gri-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan tweede graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Op aanvraag