Praktijkgids 'Betekenis geven aan data'

Deze praktijkgids biedt je een aantal concrete tips, werkvormen en reflectievragen om meer betekenis te geven aan data.

Inhoud en visie

sla link op in klembord

Kopieer

De praktijkgids bevat zeven bouwstenen om succesvol betekenis te geven aan data om de praktijk te verbeteren, waarvan de eerste drie bouwstenen fundamentele bouwstenen zijn. Per bouwsteen vind je meer informatie en een reeks reflectievragen.

Gebruik

sla link op in klembord

Kopieer

Deze praktijkgids kun je gebruiken als inspirerend document waar je diverse reflectievragen/werkvormen uit kunt putten. De eerste drie bouwstenen zijn een belangrijke voorwaarde om aan de andere bouwstenen te werken. Check dus eerst of de school bouwstenen 1, 2 en 3 in voldoende mate beheerst om zelfstandig met de andere bouwstenen aan de slag te gaan​. ​

Auteurs

sla link op in klembord

Kopieer

De praktijkgids werd ontwikkeld door studenten aan de Universiteit Antwerpen in opdracht van Katholiek onderwijs Vlaanderen: Ann Jonckeere, Karlien Mennes, Leonie Nelissen, Jasper Nijlunsing, Danielle Proost, Hans Vermeylen en Vanessa Wellens.
 
Jonckheere, A., Mennes, K., Nelissen, L., Nijlunsing, J., Proost, D., Vermeylen, H. & Wellens, V. (2023). Betekenisgeven aan data voor een sterkere klasprakrijk. Praktijkgids interdisciplinair project o.b.v. J. Vanhoof. FSW, Opleidings-en Onderwijswetenschappen, Universiteit Antwerpen.

Over deze databank

In deze toolbox vind je praktische werkvormen en instrumenten om samen met je schoolteam, leerlingen en ouders te werken aan kwaliteitsontwikkeling. We vullen deze toolbox regelmatig aan met nieuwe instrumenten.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio