- Voor het eerst aan de slag met het leerplan van de basisoptie maatschappij en welzijn A en B-stroom: infomoment10 september 2025Online
- Webinar EducareTijdens dit webinar maak je kennis met het kader Educare dat zorgen, leren en spelen met elkaar verbindt.12 november 2025Online
- Workshop: leerplandoelen statistiek realiseren met RWorkshop Herneming: Leerplandoelen Statistiek realiseren met RHeb je de vorige sessie gemist? Goed nieuws: we bieden deze nascholing opnieuw aan, zodat je alsnog kunt deelnemen.Tijdens deze praktijkgerichte workshop maak je kennis met het statistisch programma R. Je leert hoe je statistische analyses uitvoert en hoe je de resultaten helder en visueel aantrekkelijk presenteert. We leggen de link met de leerplandoelen, zodat je meteen aan de slag kunt in je klaspraktijk.Meerdere dataOp locatie
- Herhaling ICF en Gordon en verdieping doelen zorg in Gezondheidszorg III DA en 7 verzorgende/ZorgkundigeTijdens dit initiatief gaan we dieper in op het ICF -schema en de gezondheidspatronen van Gordon. Na een toelichting voer beide kaders gaan we dieper in op hoe je vanuit casussen en de gezondheidspatronen van Gordon de verschillende doelen van de rubriek zorg kan bereiken.13 oktober 2025Brussel
- Lerend netwerk Creatie deel- en inspiratiemoment onderzoekscompetentie in de D/A- finaliteitMeerdere dataOp locatie
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.13 november 2025Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.Meerdere dataOp locatie
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.2 juni 2026Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.26 maart 2026Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.19 maart 2026Brussel
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.27 mei 2026Mechelen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.4 december 2025Mechelen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.9 juni 2026Hasselt
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.25 maart 2026Hasselt
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Antwerpen. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.18 maart 2026Antwerpen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Antwerpen. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.9 juni 2026Antwerpen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Antwerpen. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.4 december 2025Antwerpen
- Lerend netwerk dialogisch literatuuronderwijs secundair onderwijsWetenschappelijk onderzoek wijst uit dat leesactiviteiten waarin de inhoud van de teksten en de nieuwsgierigheid van de leerlingen centraal staan, resulteren in een actieve en gemotiveerde leeshouding bij leerlingen. Dialogisch literatuuronderwijs is een methode die zich hier bij uitstek toe leent én de taalverwerving en leesvaardigheid van je leerlingen bevordert. De aanpak vraagt heel wat toewijding van de leerlingen en wil de leerlingen uitdagen.Meerdere dataGent
- Van leerplandoelen naar groeigerichte evaluatie in NederlandsSamen verkennen we hoe je in het vak Nederlands zinvolle en leerplangerichte evaluatie kan inzetten die leerlingen motiveert en ondersteunt in hun groei en word je geïnspireerd om evalueren niet langer als eindpunt te zien, maar als krachtige hefboom voor leren.Meerdere dataOp locatie
- Leren leren in de BaSo-werkingLeraren van basis- en secundair onderwijs zijn al bezig met leren leren, maar wie doet nu precies wat en zit daar wel een lijn in? Bereiken de huidige ‘leren leren’-acties het beoogde effect? Welke vaardigheden hebben leerlingen nodig om te leren, af te leren en te herleren? Ben je benieuwd naar welke leerstrategieën dit leren bevordert? En wil je leerlingen aanleren hoe ze vlotter met jouw tips aan de slag gaan en dit steeds meer zelfstandig kunnen? We gaan op zoek naar wat basis- en secundair onderwijs hierin verbindt en naar concrete groeikansen in jouw klas vanuit het leerplan basisonderwijs en het Gemeenschappelijk funderend leerplan (so).Op aanvraag