Inspirerend materiaal

Filter

Inspirerend materiaal

Lesfiche 'De materiaalonafhankelijke opdracht' (lezen, luisteren en kijken)

Deze lesfiche geeft een aanzet voor een materiaalonafhankelijke opdracht waarin de leerlingen zelf vragen mogen opstellen over een bepaald thema. Daarna leren ze strategisch lezen, luisteren en kijken om die vragen snel en efficiënt te kunnen beantwoorden.

Lesfiche 'De meeste mensen deugen' (lezen en spreken)

Deze lesfiche geeft een aanzet voor een vakoverschrijdende opdracht. De leerlingen werken toe naar een betoog over de stelling 'De meeste mensen deugen' dat geëvalueerd wordt door de leerkrachten Nederlands en godsdienst.

Lesfiche 'De explainer op Instagram' (lezen en schrijven)

Deze lesfiche geeft een aanzet voor een opdracht waarin de leerlingen een explainer op Instagram leren schrijven.

Lesfiche 'De e-mail' (literatuur en schrijven)

Deze lesfiche geeft een aanzet voor een les waarin de leerlingen een formele e-mail leren schrijven.

Lesfiche 'De recensie' (literatuur, lezen en schrijven)

Deze lesfiche geeft een aanzet voor een opdracht die de leerlingen hun beleving en interpretatie van een roman leert verwoorden.

Lesfiche 'In poëzie zeggen we ...' (literatuur, schrijven en spreken)

Deze lesfiche geeft een aanzet voor een les die de leerlingen laat stilstaan bij poëtische manieren om alledaagse ervaringen te formuleren.

Onderzoekscompetentie Moderne talen

In de onderstaande documenten vind je een algemene aanzet en een uitgewerkt voorbeeld om te werken rond het leerplandoel: "De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met inhouden van specifieke eindtermen van de studierichting."
×
Kijkt als...
Niveau
Regio