3
Lessuggestie: audiovisuele expressie
Het leerplan voor de derde graad doorstroomfinaliteit in de richting Audiovisuele vorming moedigt leerlingen aan om hun technische en artistieke inzichten te verdiepen in functie van een betekenisvolle audiovisuele praktijk. Daarbij is er bijzondere aandacht voor reflectie, bewuste keuzes en het afstemmen van vorm op inhoud, doel en context. Deze lessuggestie sluit daar nauw op aan door vier leerplandoelen te integreren in één krachtige en ervaringsgerichte leerlijn.
Audiovisuele vorming onderzoekscompetentie: een uitgewerkt voorbeeld
Hieronder vind je een uitgewerkt voorbeeld om te werken rond het leerplandoel: ‘De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met inhouden van specifieke eindtermen van de studierichting.'
Onderzoekscompetentie Audiovisuele vorming
In onderstaand document vind je een aanzet om te werken rond het leerplandoel: ‘De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met inhouden van specifieke eindtermen van de studierichting’.