Architectuur en interieur - 3de graad - D/A-finaliteit
Architecturale vorming - 3de graad - D -finaliteit
Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen B+S - 3de graad - D-finaliteit
Chemie - Natuurwetenschappen B+S - 3de graad - D-finaliteit
Biologie - Natuurwetenschappen B+S - 3de graad - D-finaliteit
Fysica - Natuurwetenschappen B+S - 3de graad - D-finaliteit
Fysica - Natuurwetenschappen B+S’ - 3de graad - D-finaliteit
Biologie - Natuurwetenschappen B+S’ - 3de graad - D-finaliteit
Chemie - Natuurwetenschappen B+S’ - 3de graad - D-finaliteit
Omgevingslawaai of geluidsbelasting direct aan of in een gebouw bepalen mee de leefomgevingskwaliteit in onze woon-, school- en werkomgeving. Geluid kan hinderlijk zijn maar kan ook de belevingswaarde van een plek verhogen, de sociale interactie verbeteren en een gezonde leefomgeving stimuleren.
De leerlingen optimaliseren voor een gegeven ruimte de akoestische interieurbeleving voor de beoogde gebruikers.
Je kan onderstaande suggesties ook betrekken bij een onderzoeksopdracht voor het thermisch optimaliseren van een ruimte.
Je kan: