- Goed onderwijs/krachtige leeromgeving – evaluatie en studiebekrachtiging - de delibererende klassenraad in het voltijds secundair onderwijsTijdens dit initiatief lichten we uitgebreid de inhoud toe van de algemene pedagogische reglementering (APR3) over de delibererende klassenraad.15 mei 2025Online
- Bootcamp feedback en breed evaluerenHet gemoderniseerd onderwijs vraagt een vernieuwde kijk op (breed) evalueren en de daaraan gekoppelde feedback. In dit bootcamp nemen we een schoolteam mee in alle mogelijke vormen van effectieve feedback zodat de school voldoende inzichten heeft om het beleid met betrekking tot feedback te moderniseren.Op aanvraag
- Bootcamp evalueren en rapporteren in een gemoderniseerde contextHet gemoderniseerd onderwijs vraagt een vernieuwde kijk op evalueren en rapporteren. In deze teamgerichte vorming stellen we op maat van de school een bootcamp samen dat aansluit bij de noden van de school.Op aanvraag
- Bootcamp effectieve feedbackHet gemoderniseerd onderwijs vraagt een vernieuwde kijk op evalueren en de daaraan gekoppelde feedback. In dit bootcamp nemen we jou mee in alle mogelijke vormen van effectieve feedback zodat je terug naar je school gaat met inzichten om je beleid met betrekking tot feedback te moderniseren.Meerdere dataOp locatie
- Bootcamp evalueren en rapporteren in een gemoderniseerde contextHet gemoderniseerd onderwijs vraagt een vernieuwde kijk op evalueren en rapporteren. In dit bootcamp nemen we jou mee in alle mogelijke vormen van evalueren en rapporteren zodat je terug naar je school gaat met inzichten om je evaluatie en rapport te moderniseren. De kern van dit bootcamp heeft een try-out gekend met directies met meer dan 10 jaar onderwijservaring. Op hun advies is dit een tweedaagse geworden.Meerdere dataGent
- Goede studiekeuzes maken in het gemoderniseerde secundair onderwijs (teamgericht)Ben jij bezorgd om de toekomst van je leerlingen? Daagt de modernisering jou uit om de keuzebegeleiding en advisering in jouw school onder de loep te nemen? Wil jij leerlingen sterker maken om hun keuzeproces zelf in handen te nemen? In het Gemeenschappelijk funderend leerplan vind je hefbomen om onderwijsloopbaanbegeleiding vanuit een schooleigen visie kwaliteitsvol in te vullen. We gaan samen op zoek naar concrete groeikansen voor jouw school.Op aanvraag
- Goede studiekeuzes maken in het gemoderniseerde secundair onderwijsBen jij bezorgd om de toekomst van je leerlingen? Daagt de modernisering jou uit om de keuzebegeleiding en advisering in jouw school onder de loep te nemen? Wil jij leerlingen sterker maken om hun keuzeproces zelf in handen te nemen? In het Gemeenschappelijk funderend leerplan vind je hefbomen om onderwijsloopbaanbegeleiding vanuit een schooleigen visie kwaliteitsvol in te vullen. We gaan samen op zoek naar concrete groeikansen voor jouw school.Meerdere dataOp locatie
- ZILL-vol evalueren vanuit een brede kijk op leerlingenLeerlingenevaluatie houdt alle leraren bezig: wat moet/mag? Wat is zinvol? Waar past leerlingenevaluatie in het geheel van onderwijsarrangementen? Hoe houd je rekening met de ontwikkeling van leerlingen? Hoe volg je die ontwikkeling onderbouwd en planmatig op? Wat zijn kwaliteitscriteria voor goede evaluatie? Deze module biedt handvatten voor leraren in hun dagelijkse evaluatiepraktijk.Op aanvraag
- Goed onderwijs/krachtige leeromgeving – evaluatie – basissessie getuigschrift basisonderwijsTijdens dit initiatief word je geïnformeerd over hoe de procedure tot het uitreiken van het getuigschrift basisonderwijs verloopt. We verkennen het wettelijke kader over het uitreiken van het getuigschrift basisonderwijs.29 april 2025Online