- Een schooljaar - “Relaxed voor de klas” voor Leerkrachten BasisonderwijsAls jij als leerkracht voelt dat er een betere manier is om van je klas een functionele, leuke en open plek te maken, dan is ons programma "Een Ontspannen Klas" iets voor jou. Dit programma is opgedeeld in drie boeiende delen, elk bedoeld om jouw klasgroep om te toveren tot de beste versie ervan, ongeacht hoe onrustig of rustig het momenteel is.Meerdere dataOnline
- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 29/01/2024Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.Te bepalenTe bepalen
- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 27/11/2024Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.27 november 2024Berlare
- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 18/02/2025Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.18 februari 2025Berlare
- Differentiëren, hoe moeilijk kan het zijn?Dagelijks worden jullie geconfronteerd met diverse leerlingen met ieder hun behoeften. We willen graag dat alle leerlingen tot ontwikkeling komen. We willen graag dat alle leerlingen harmonisch tot ontwikkeling komen in een krachtige leeromgeving. We weten dat dit in de dagdagelijkse praktijk vaak uitdagend is. Welke organisatievorm of middelen zet ik het best in? Differentiëren is dan het toverwoord, althans dat denken we. Maar we weten allemaal hoe moeilijk dit is! In deze nascholing nemen we jullie graag mee in de meest recente wetenschappelijke inzichten rondom differentiëren en duiken we in de praktijk hoe dit het beste te organiseren en uit te voeren. Wist je bijvoorbeeld dat differentiëren door heel veel groepen te maken negatieve effecten heeft op de leerresultaten van met name zwakke leerlingen? Dus hoe doen we het dan wel effectief? Hierop geven we je antwoord tijdens onze sessie.Op aanvraag
- Effectieve didactiek; wat werkt tot op de klasvloer?Wist jij dat bij het activeren van voorkennis, slechts het pogen van een leerling om informatie op te halen uit zijn geheugen al leren is, ook al weet hij/zij het antwoord uiteindelijk niet? We noemen dit retrieval practice, een effectieve leerstrategie. Steeds beter weten we wat echt werkt in onderwijs. De wetenschap vertelt ons van alles over effectieve leraren. Zowel vanuit lerareneffectiviteitstudies als de neurowetenschapdoen we veelkennis en inzichten op die ons didactisch handelen op de klasvloerkan versterken. Met deze tweedelige vorming nemen we je mee in de wereld van de wetenschap en geven we je praktische tips om deze conclusies om te zetten in effectieve didactiek tot op de klasvloer. Tussen de twee sessies in is er tijd om het geleerde in de praktijk te brengen. Deze vorming is ook goed te combineren met ons aanbod Differentiëren, hoe moeilijk kan het zijn?Op aanvraag