Anny Cooreman en het Eureka-team schreven een brochure rond redelijke aanpassingen met daarin op een rijtje gezet ‘Wat kan, wat mag en wat moet’. Redelijke aanpassingen kennen en toepassen leidt tot vele vragen. Zowel de school als ouders vragen toelichting bij wat nu eigenlijk mag of moet bij leerlingen met leerstoornissen. Via deze brochure vind je heel wat antwoorden op die vragen.
Elke school krijgt ook één doosje met de gevoelskaarten ‘Wormpje in de knoop’. Eva Maasen, die zelf de gevolgen van leerstoornissen goed kent, tekende haar emoties en gedachten. Zij studeerde succesvol af dankzij haar inzet en de redelijke aanpassingen. Bekijk hoe je de gevoelskaarten individueel, in de klas en in het schoolteam kan inzetten .
Uiteraard kan je ook op ons rekenen voor advies en ondersteuning bij het juist toepassen van redelijke aanpassingen. We bieden je graag informatie aan via onze PRO-site. Ook via mail of telefoon kan je ons bereiken voor al jouw vragen. Daarnaast verwijzen we je graag door naar onze PRO-pagina over “Leermotivatie”. Inzetten op leermotivatie is essentieel, zeker bij leerlingen die recht hebben op redelijke aanpassingen.