Juf Lien ging met haar leerlingen uit het tweede leerjaar van wonderwijs in Herentals aan de slag rond het muzisch beschouwen van dieren. Hoe bewegen de dieren zich voort? Kunnen we nog andere bewegingen verzinnen voor dit dier?
1. Juf Lien toont foto's van verschillende dieren.
2. Na het beschouwen van de foto's en de leerlingen hun voorkennis te activeren, toont juf Lien enkele filmpjes van de dieren. De leerlingen gaan gericht kijken of ze nog andere bewegingen zien die bij dit dier horen. Na grondig te kijken proberen ze de bewegingen uit.
3. Met een filmpje van cooking class sporen we de leerlingen aan om nog gerichter te gaan kijken en verbanden te leggen met de eerder doorlopen fases.
Pauzeer na elk dier en stel hen vragen die hen aanzetten om meer muzische kansen te ontdekken:
Juf Lien gaat met de leerlingen in gesprek:
MUge2 De muzische bouwstenen beleven, herkennen, onderzoeken en hanteren
MUva3 De technische en expressieve vaardigheden die nodig zijn om zich muzisch uit te drukken in beeld, muziek, dans en drama verfijnen