- Samen verder aan de slag met het Gemeenschappelijk funderend leerplanTijdens deze nascholing ga je na wat je in jouw school reeds kan borgen en waar er nog mogelijkheden zijn om de implementatie van het nieuw Gemeenschappelijk funderend leerplan (tweede en derde graad) te optimaliseren; verken je aan de hand van concrete voorbeelden de mogelijkheden voor inbedding van de doelen en evaluatie van de leerlingen; krijg je met je eigen team een exclusieve vorming op maat van je school. Je kan tijdens een intakegesprek met de lesgever de keuze maken om meer of minder krachtlijnen in de focus van de vorming te plaatsen in functie van de context van jouw school.Op aanvraag
- Persoonlijke groei. Sleutel tot succes en welzijn in het levenDeze inspiratiedag voor onderwijsmensen wordt uitgesteld naar volgend schooljaar.3 mei 2024Antwerpen
- Netwerk voor leerlingenbegeleiders - 11 juni 2024Ben je als leerlingenbegeleider op zoek naar collega's om ervaringen uit te wisselen? Ga je graag in gesprek met collega's over concrete casussen vanuit je eigen praktijk? Wil je je kennis verdiepen over prangende thema's zoals omgaan met moeilijk gedrag, langdurig zieke leerlingen, ... Dan is dit delend netwerk zeker iets voor jou.11 juni 2024Brugge
- Tweedaagse van de beleidsmedewerker OVLTe bepalenTe bepalen
- Leerpad: Geïntegreerd gelijke onderwijskansenbeleid secundair onderwijsStart je als GOK-coördinator? Ben je zoekende in je rol als lid van het GOK-team? Wil je je kennis met betrekking tot GOK op eigen tempo opfrissen? Dan is dit leerpad iets voor jou!Te bepalenTe bepalen
- NETWERKDAG GOK: Gelijke onderwijskansen met focus op kostenbeheersingTijdens dit initiatief deel je praktijkervaringen en materialen over het thema kansarmoede/kostenbeheersing. Vzw Krijt geeft uitleg en antwoorden op je vragen.13 mei 2024Brugge
- Samen verder aan de slag met het Gemeenschappelijk funderend leerplan. (teamgericht)Tijdens deze nascholing ga je na wat je in jouw school reeds kan borgen en waar er nog mogelijkheden zijn om de implementatie van het nieuw Gemeenschappelijk funderend leerplan (tweede en derde graad) te optimaliseren; verken je aan de hand van concrete voorbeelden de mogelijkheden voor inbedding van de doelen en evaluatie van de leerlingen; krijg je met je eigen team een exclusieve vorming op maat van je school. Je kan tijdens een intakegesprek met de lesgever de keuze maken om meer of minder krachtlijnen in de focus van de vorming te plaatsen in functie van de context van jouw school.Op aanvraag
- Webinar - GenZ en taal: Taal waaiert door alle lessenMoeten we met lede ogen aanzien hoe de woordenschat van onze leerlingen verarmt en hun leesniveau en motivatie zienderogen daalt of kunnen we hier als vak-of praktijkleraar wat mee? Waar komen die verschillen toch vandaan en hoe gaan we ermee om? Hoe kunnen we onze leerlingen nog tot leren verleiden? In onze dagelijkse klaspraktijk merken we dat er een nieuwe lichting leerlingen voor ons zit: ‘Generatie Z’. Ze verschilt op een aantal punten van de vorige generaties in onze klassen, zeker wat het taalgebruik betreft. Niet voor taalgevoelige zielen.Te bepalenTe bepalen
- Lerend netwerk OKAN-coördinatorenTijdens de netwerkmomenten: maak je kennis met nieuwe informatie omtrent het onthaalonderwijs maak je kennis met de collega's van andere OKAN-werkingen geraak je geïnspireerd door good practices wissel je informatie uit omtrent aanpak van de OKAN-werkingen maak je kennis met nieuwe methodiekenTe bepalenTe bepalen
- NETWERKDAG: Gelijke onderwijskansen met focus op kostenbeheersing (i.s.m. vzw Krijt)Tijdens dit initiatief deel je praktijkervaringen en materialen over het thema kansarmoede/kostenbeheersing. Je zoekt samen met anderen naar antwoorden op je leervragen.Meerdere dataMechelen