Twee gratis webinars rond inclusief digitaal onderwijs

Op 18 maart organiseert het Accessible Digital EDUcation project (ADEDU) een webinar over het integreren van technologie in klaslokalen. Het webinar zal een presentatie bevatten van een aantal hulpmiddelen uit het UNICEF rapport, “The use of Assistive Technology in Education: A Guide for Teachers and Schools” door de co-auteur van het rapport, Katerina Mavrou. Meer informatie en inschrijven.

Op 2 april zal een tweede webinar gaan over de weg vooruit voor inclusief digitaal onderwijs vanuit een beleidsperspectief. Het webinar richt zich op de implementatie van het actieplan digitaal onderwijs. Meer informatie en inschrijven.

Analyse van de aanbevelingen over de implementatie van artikel 24 over het recht op inclusief onderwijs

sla link op in klembord

Kopieer

Naar aanleiding van het initiatief van het Member Forum on Education heeft de European Association of Service providers for Persons with Disabilities (EASPD) de aanbevelingen van het comité van de UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD) over de implementatie van artikel 24 in 13 Europese landen geanalyseerd. In de analyse wordt ook gekeken naar de consistentie tussen deze aanbevelingen en de nationale actieplannen (NAP's) van het Europees waarborgkind, waarin de strategie van elk land ter bevordering van inclusief onderwijs wordt beschreven. Lees het volledige rapport.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio