Milan is een 2,5-jarige kleuter uit de klas van juf Lien in basisschool De Cocon te Rieme. Tijdens de speeltijd zit hij met krijt te tekenen op de grond. Tot de juf die toezicht doet, iets bijzonders opmerkt.
Milan tekent een huis. Niet zomaar een huis. Hij tekent het met opvallende details zoals een trap, een vlag en een raam op de verdieping. De juf die toezicht doet, kijkt verbaasd en verwonderd naar instapper Milan. Ze doet een babbeltje met Milan en mag een foto nemen van zijn prachtige tekening. De foto deelt ze met de klasjuf van Milan. De juf van Milan vraagt of hij zijn huis van de foto kan nabouwen.
Milan straalt. Hij gaat gemotiveerd aan de slag. Hij bouwt het huis zo goed hij kan na. Wat is hij geconcentreerd. De klasjuf ziet een hoge betrokkenheid. Dit bouwwerk heeft voor Milan veel betekenis. Hij vertelt het aan de juf en zijn klasgenootjes. De foto van Milans huis hangt ondertussen in de bouwhoek. Klasgenootjes willen ook zo'n huis. Dat lukt lang niet altijd maar de bouwhoek kreeg wel een boost. En Milan ook!
Door de opmerkzame blik van de juf op de speelplaats en de ruimte die de klasjuf aan Milan geeft, wordt de bouwhoek plots een heel betekenisvolle plek met veel verhaal. Wiskunde krijgt hier veel kansen. Twee juffen zagen onvoorzien wiskundige kansen. Die kansen omzetten naar wiskunde doen: dat is puur vakmanschap!