Het project versterkt het lesgeven in de A-finaliteit op drie vlakken: wiskunde, taalvaardigheid en didactiek. Elk schoolteam kiest, op basis van zijn noden, welk(e) traject(en) het wil volgen.
Focus op lees- en schrijfvaardigheid bij laaggeletterde jongeren. Via een twaalfwekentraining werk je samen met collega’s aan een planmatige en procesgerichte aanpak binnen de lessen Nederlands. Zo vergroten we de kansen op studiesucces voor leerlingen in de A-finaliteit.
Vertrekkend vanuit het leerplandoel rond probleemoplossend denken, krijg je als leraar inzichten en didactische handvatten om leerlingen te leren problemen op te lossen in diverse contexten, met hun wiskundige kennis en vaardigheden.
Sinds drie schooljaren bieden we dit traject aan voor algemene vakken in de A-finaliteit. De focus ligt op effectieve didactiek en het zichtbaar maken van leerwinst — voor de leraar én de leerling.
Het bestaat uit twee sessies:
Stuur dan een mail naar:
Samen maken we het verschil voor onze leerlingen in de A-finaliteit.