- Trajectbegeleiding Kwaliteitsvol ICT-beleidVanuit het Vlaamse Digiplan wordt elke school gevraagd een ICT-beleidsplan op te stellen. Dit plan beschrijft hoe de school digitale technologie inzet om leren en lesgeven te versterken, welke infrastructuur en ondersteuning daarvoor nodig zijn en hoe leraren hierin professioneel groeien. Het ICT-beleidsplan helpt de school om keuzes rond ICT doelgericht, duurzaam en in lijn met het pedagogisch project te maken.Meerdere dataOp locatie
- Kwaliteitsvol ICT-beleid: Digitaal Onderwijs InnovatorDigitale transformatie in het onderwijs vraagt meer dan tools en technologie. Het vraagt visie, vaardigheden en verankering in de praktijk. Als pedagogisch ICT-coördinator of onderwijsprofessional groei je stap voor stap groeit in digitale competenties, met het DigCompEdu-kader als fundament. Je start op maat van jouw noden dankzij een sterktetest. Via webinars, portfolio-opbouw en coaching werk je aan duurzame impact voor jezelf én je schoolteam. Individuele begeleiding en coaching is gericht op het uitwerken van een portfolio dat echt bijdraagt aan het ICT-beleid van je school. Je kiest zelf de inhoud: een visie op ICT-en digitalisering, een professionaliseringstraject, een ICT-beleidsplan …Meerdere dataOp locatie en online
- Lerend netwerk - pedagogisch beleidsmedewerkers BuSOVakgenoten komen samen rond actuele thema's in de eigen praktijk. De inhoudelijke prioriteiten worden als groep vastgelegd en ingepland. Thema's die reeds te verkennen zijn: antwoorden zoeken op veranderende doelgroep, vernieuwing en kwaliteitsontwikkeling in pedagogisch beleid, gedrag en sociaal emotionele ontwikkeling, strategieën en alternatieven voor leerlingen die niet voltijds op school kunnen aansluiten.Meerdere dataAntwerpen
- Lerend netwerk - pedagogisch beleidsmedewerkers BuBaOVakgenoten komen samen rond actuele thema's in de eigen praktijk. De inhoudelijke prioriteiten worden als groep vastgelegd en ingepland. Thema's die reeds te verkennen zijn: antwoorden zoeken op veranderende doelgroep, vernieuwing en kwaliteitsontwikkeling in pedagogisch beleid, gedrag en sociaal emotionele ontwikkeling, strategieën en alternatieven voor leerlingen die niet voltijds op school kunnen aansluiten.Meerdere dataAntwerpen