Stappenplan bij de krachtlijn ‘Historische vraagstelling’ in de 1ste graad

Het onderstaande stappenplan bij de krachtlijn ‘Historische vraagstelling’ begeleidt het leerproces van jonge leerlingen: hoe ver sta je al (feedback) en welke weg moet je afleggen (feedforward) om dit doel (feedup) te bereiken?  

Het document kan gebruikt worden op verschillende manieren: 

  • Om de eigen lespraktijk te inspireren: je gebruikt het stappenplan in je didactiek om leerlingen de gevraagde competenties stap voor stap aan te leren. 
  • Om de leerlingen op weg te helpen bij het aanleren van de gevraagde competenties; je kunt het stappenplan lamineren en hen laten gebruiken of ze integreren in je cursus. 
  • Bij het differentiëren: leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben in de oefenfase, kunnen de fiches gebruiken. 

LEERPLANDOEL 1: identificeren van een historische vraag 

sla link op in klembord

Kopieer

LEERPLANDOEL 2: een historische vraag situeren in het historisch referentiekader: tijd, ruimte en de maatschappelijke domeinen 

sla link op in klembord

Kopieer

KEUZEDOEL 1: historische vragen stellen over historische en actuele fenomenen 

sla link op in klembord

Kopieer

×
Kijkt als...
Niveau
Regio