Lessenreekstip: Hoe maak je leerlingen onderzoekscompetent binnen het domein pragmatiek?
  • Lessenreekstip: Hoe maak je leerlingen onderzoekscompetent binnen het domein pragmatiek?

Humor werkt. En dat weten bedrijven en organisaties maar al te goed. Waar een te droge of ernstige insteek het publiek vaak doet wegkijken of weg swipen, kan humor net de aandacht trekken. Door een goed gekozen gebruik van humor kan je je boodschap ook kracht bijzetten en je publiek minstens een innerlijke glimlach bezorgen.

Maar kan humor ook méér dan dat? Kan het écht levens redden?

In dit document bundelen we vijf lesideeën rond humor in verkeerscampagnes zodat leerlingen richting kunnen geven aan eigen onderzoek. We leren hen te focussen op de weg door een goede onderzoeksvraag te formuleren. Ze bepalen verder hun eigen route, maar verliezen onderweg de achteruitkijkspiegel (bronnenonderzoek) en de verkeersborden (onderzoeksresultaten) niet uit het oog. Tot slot maken ze via een gepaste presentatie hun route duidelijk aan het publiek.
 
Kan humor levens redden? Dat ontdek je pas aan het eind van de rit.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio
Kan ik je helpen?