Leerplan Bedrijfsorganisatie: overwegingen lessentabel en opdrachtenverdeling

In dit document vind je een aantal overwegingen bij de organisatie van de studierichting Bedrijfsorganisatie, geformuleerd vanuit het perspectief van beleidskeuzes. Daarnaast schetsen we mogelijke organisatiemodellen voor de reguliere leerweg.

Wat komt aan bod?

sla link op in klembord

Kopieer

Overwegingen worden geformuleerd vanuit het perspectief van beleidskeuzes. We zetten een aantal keuzes op een rijtje:

  1. Hoeveel uren richt je in voor de studierichting?
  2. Welke keuzes maak je m.b.t. de realisatie van doelen van het Gemeenschappelijk Funderend Leerplan in samenhang met het leerplan Bedrijfsorganisatie?
  3. Welke keuzes maak je m.b.t. de realisatie van doelen van het leerplan Financieel-economische vorming in samenhang met het leerplan Bedrijfsorganisatie? 
  4. Welke keuzes maak je voor het complementair gedeelte?
  5. Welke keuzes maak je m.b.t. didactische werkvormen?
  6. Welke keuzes maak je m.b.t. werkplekleren?

Daarnaast situeren we de studierichting Bedrijfsorganisatie binnen het aanbod op de school en mogelijke implicaties voor leerplanrealisatie en opdrachtenverdeling. We schetsen mogelijke organisatiemodellen voor de reguliere leerweg. Vanuit bovenstaande overwegingen zijn er verschillende scenario’s mogelijk.

    ×
    Kijkt als...
    Niveau
    Regio
    Kan ik je helpen?