Inspirerend materiaal

Filter

Inspirerend materiaal

Voorkennis activeren bij ALLE leerlingen met het KWL-schema (storyboard)

Leerlingen hebben niet allemaal dezelfde voorkennis. Met behulp van het KWL-schema (storyboard) laat je ALLE leerlingen hun voorkennis structureren en leerdoelen vaststellen: K - Wat weet ik, W – Wat wil ik weten en L – Wat heb ik geleerd.
Een goede methodiek om voorkennis actief en gericht te activeren is het gebruiken van een KWL-schema/storyboard met 3 kolommen:
K - Wat weet ik, W – Wat wil ik weten en L – Wat heb ik geleerd

Leerlijn economie

Deze leerlijn is ontworpen om leraren economie te ondersteunen bij het op elkaar afstemmen van leerinhouden en aanpakken over de verschillende graden heen. Vanuit het leerplan Economie (II-Eco-d) slaan we de brug naar de leerplandoelen van de derde graad (III-Eco-d en III-Eco-d’). Je kunt deze leerlijn gebruiken op de manier die het beste bij jou past: online of als download.

Presentatie webinar onderzoekscompetentie binnen Economie en organisatie - D-finaliteit

In onderstaande document vind je de presentatie van de webinar in verband met de webinar rond het leerplandoel: 'De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met inhouden van specifieke eindtermen van de studierichting.'

Onderzoekscompetentie Economie doorstroom

In onderstaand document vind je een uitgewerkt voorbeeld rond het leerplandoel: 'De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met inhouden van specifieke eindtermen van de studierichting'.

Leerstrategieën concrete voorbeelden

Leren gebeurt nooit op een geïsoleerde wijze: je leert maar leren door iets te leren. Het is van belang dat leren leren binnen een vak wordt geïntegreerd met aandacht voor het individuele leer- en groeiproces van de leerling. In onderstaand document vind je concrete voorbeelden voor economie

Onderzoekscompetentie Economie'

In onderstaand document vind je een aanzet om te werken rond het leerplandoel: ‘De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met inhouden van specifieke eindtermen van de studierichting’.
×
Kijkt als...
Niveau
Regio