Inspirerend materiaal

Filter

Inspirerend materiaal

Het verband leggen tussen bewegingsverandering en resulterende kracht

Je kan aan de hand van figuren kwalitatief het verband aanbrengen tussen bewegingsverandering en de resulterende kracht. In een eerste stap bespreken we snelheid als een vectorïele grootheid. Elke verandering in deze snelheid (grootte en/of oriëntatie) is een verandering van bewegingstoestand. Vervolgens gebruiken we eenvoudige situaties om deze bewegingsveranderingen te linken aan een inwerkende resulterende kracht.

Extern initiatief: Gratis leermiddelen fysica “InterActie” in de tweede en de derde graad SO

Op de website https://interactiepdf.be/ kan je bestanden van het leermiddel “InterActie” voor fysica in de tweede en derde graad gratis downloaden na registratie

Ontwikkeling van een leerlijn 'Voortplanting van de mens'

We reiken inspiratie en praktische handvatten aan bij het ontwikkelen van een schooleigen leerlijn.

Reflectiewijzer voor een sterke STEM-aanpak op school

Deze reflectiewijzer kan je gebruiken bij het werken rond STEM binnen de leerplannen 1ste graad (A- en B-stroom) - 2de graad (D- en D/A-finaliteit) en 3de graad (D- en D/A-finaliteit). Hoe start je met STEM vanuit je leerplan? Om de doelen van STEM in het leerplan te halen, is het belangrijk om goed te plannen hoe je deze integreert in je lessen. Het is vaak nuttig om dit met collega’s te bespreken.
×
Kijkt als...
Niveau
Regio