Ouders leren mee

Ouders worden betrokken bij de ontwikkeling van hun kleuter uit het Boshuisje op Campus Kajee in Schoten. Om de 14 dagen ontvangen ze een e-mail waarin we onze avonturen in de klas delen, aan de hand van foto's die op onze website staan. In deze berichten leggen we vooral uit waarom we bepaalde activiteiten uitvoeren. Op deze manier bouwen we een waardevolle relatie op met alle ouders.

We nemen onze ouders mee

sla link op in klembord

Kopieer

Aan het einde van ons BC ontvangen ouders een e-mail in hun inbox. In deze mail vinden ze een woordje uitleg bij elke fotoreeks op onze website. Ze lezen niet alleen wat er op de foto's te zien is, maar vooral waarom we juist die activiteit uitvoerden of die hoek verrijkten. Soms voegen we ook de zill-doelen toe. Ouders worden aangespoord om samen met hun kleuter naar de foto's te kijken. Door onze e-mail kunnen ze gerichtere vragen stellen aan hun kind. We merken dat ouders echt uitkijken naar onze avonturen, en er groeit een groot respect voor wat we allemaal doen in de klas. Ouders voelen zich betrokken. Vooral het effect van zelfsturing, veerkracht en zelfregulerend vermogen op het latere leven zet hen positief aan het denken. Op deze manier bereiken de kleuters de zill-doelen ook via hun ouders.

In de bijlage kan je een stukje uit de e-mail over de schoolreis en het BC De Berenjacht vinden. De links naar de foto's zijn om privacyredenen verwijderd.

Zill-doelen

sla link op in klembord

Kopieer

  • SErv1: Zich engageren in relaties, daar deugd aan beleven en zich daarover uitdrukken
  • SErv2: De verscheidenheid van mensen als een rijkdom ervaren en deze benutten
  • SErv3: Samenwerken met anderen en zo bijdragen aan het realiseren van een gemeenschappelijk doel
  • SErv5: Oplossingsgericht omgaan met conflictsituaties, in respect voor zichzelf en de ander(en)
  • SEiv1: Zich inleven in anderen, andere standpunten en situaties, zonder de eigen identiteit te verliezen
  • SEiv2: De eigenheid en grenzen van anderen respecteren
  • SEiv3: In het eigen gedrag rekening houden met de gevoelens en de behoeften van anderen zonder zichzelf te verliezen

×
Kijkt als...
Niveau
Regio