De leerplannen laten ruimte aan scholen, lerarenteams en leraren om ze te vertalen in een uitdagend aanbod. We geven ter ondersteuning van de vertaling naar een schooleigen invulling van het curriculum een aantal suggesties. Om de vernoemde leerplandoelen te realiseren volstaat het om de items uit de rubriek 'aanbevolen vanuit het leerplan' te behandelen. In de rubriek 'suggesties om verder te gaan dan het leerplandoel' krijg je een aantal mogelijkheden om verder te gaan dan wat minimaal verwacht wordt.
Er wordt gerekend op de professionaliteit van de vakleraar om bewust een contextrijk aanbod te realiseren bestaande uit basisleerinhoud aangevuld met extra's.
Je kan de ondersteuning gebruiken om de bestaande leermiddelen zoals handboeken, e-learning pakketten, cursusmateriaal ... te evalueren en te screenen op bruikbaarheid binnen de studieriching of om nieuwe leermiddelen uit te werken.
De leerlingen analyseren het gedrag van een gemengde wisselstroomkring in een technische toepassing in functie van frequentieafhankelijkheid, faseverschuiving en impedantie.
Leerplandoel: III-Ele-da LPD 50
Aanbevolen vanuit het leerplan
Suggesties om verder te gaan dan het leerplan
De leerlingen verklaren het verband tussen een actief, reactief en schijnbaar vermogen.
Leerplandoel: III-Ele-da LPD 51
Aanbevolen vanuit het leerplan
Suggesties om verder te gaan dan het leerplan
De leerlingen verklaren het belang van een evenwichtige belasting in een driefasen net.
Leerplandoel: III-Ele-da LPD 52
Aanbevolen vanuit het leerplan
Suggesties om verder te gaan dan het leerplan