- Donderdag 27 maart:
- In de voormiddag brengt Bruno Vanobbergen een bezoek aan scholen voor buitengewoon onderwijs Katrinahof te Antwerpen, waar hij na een rondleiding in gesprek gaat met de leidinggevenden.
- ‘s Namiddags bezoekt hij campus Kastanjeboom van scholengemeenschap Ankerwijs te Berchem. Na een rondleiding gaat hij er in gesprek met bestuurders, directie en leerkrachten.
- Vrijdag 28 maart:
- ’s Ochtends verzorgt onze directeur-generaal het openingsreferaat tijdens het directiecongres basisonderwijs van Katholiek Onderwijs Vlaanderen van regio Oost-Vlaanderen.
- ’s Middags brengt hij een bezoek aan basisschool voor buitengewoon onderwijs Het Anker, waar hij de school beter leert kennen en het gesprek aangaat over inclusief onderwijs.
- ’s Avonds sluit hij aan bij de academische zitting over kinderarmoede van Don Bosco Sint-Pieters-Woluwe, die het honderdjarig bestaan van haar internaat viert en het 25-jarig jubileum van de directeur.
- Woensdag 2 april: Bruno Vanobbergen sluit in Gent aan bij de boekvoorstelling van ‘Het ABC van motivatie in onderwijs’, geschreven door Maarten Vansteenkiste en Bart Soenens. Hij neemt er deel aan een panelgesprek met Tim Surma en Maarten Vansteenkiste.
- Donderdag 3 april:
- Het Sint-Gertrudiscollege Wetteren organiseert een projectdriedaagse rond burgerzin. Deze tweede dag staat in het teken van mediawijsheid. Onze directeur-generaal bezoekt de school en gaat langs bij de verschillende activiteiten, waarna hij met enkele leden van de projectgroep en de directie in gesprek gaat over de projectwerking.
- ’s Middags bezoekt hij Studio Globo, waar hij aansluit bij het inleefatelier ‘Guatemala’.
- ’s Avonds verzorgt hij een voordracht over de visie van Katholiek Onderwijs Vlaanderen tijdens de bijeenkomst van Rotary Gent.
- Vrijdag 4 april: Bruno Vanobbergen maakt kennis met de ‘levende bibliotheek’, georganiseerd voor de vierdejaars van het Paridaensinstituut te Leuven, waar de leerlingen in gesprek gaan met gepassioneerde, geëngageerde mensen die hen kunnen motiveren om hun talenten en hun passie (verder) te ontdekken.