- Verbindend schoolklimaat - Verdieping: informatieavond over de klachtenregeling voor schoolbesturen en directiesTijdens dit initiatief maak je kennis met een voorstel van structuur en werking van klachtenregeling en leer je hoe je klachten van ouders op een professionele en oplossingsgerichte manier kunt behandelen. Je wordt geïnformeerd over de wettelijke verplichtingen en het belang van een duidelijke klachtenprocedure binnen je school die vertrekt vanuit het schoolbestuur. Je ontdekt hoe je conflicten respectvol en constructief kunt oplossen, met oog voor de belangen van alle betrokkenen. Daarnaast krijg je inzicht in de rol van communicatie en transparantie in het klachtenproces, en hoe dit bijdraagt aan een positieve schoolcultuur. Tot slot oefen je met praktische technieken voor het voeren van gesprekken met klagende ouders en het vinden van gezamenlijke oplossingen.Meerdere dataOp locatie
- Verbindend schoolklimaat - Verdieping: webinar over de klachtenregeling voor schoolteams en schoolbesturenTijdens dit initiatief maak je kennis met een voorstel van structuur en werking van klachtenregeling en leer je hoe je klachten van ouders op een professionele en oplossingsgerichte manier kunt behandelen. Je wordt geïnformeerd over de wettelijke verplichtingen en het belang van een duidelijke klachtenprocedure binnen je school die vertrekt vanuit het schoolbestuur. Je ontdekt hoe je conflicten respectvol en constructief kunt oplossen, met oog voor de belangen van alle betrokkenen. Daarnaast krijg je inzicht in de rol van communicatie en transparantie in het klachtenproces, en hoe dit bijdraagt aan een positieve schoolcultuur. Tot slot oefen je met praktische technieken voor het voeren van gesprekken met klagende ouders en het vinden van gezamenlijke oplossingen.17 september 2025Online
- Professionaliseringstraject: Inzetten op de klachtenregeling voor ouders = investeren in een zorgzame, rechtvaardige en professionele schoolomgeving.Tijdens dit initiatief maak je kennis met een voorstel van structuur en werking van klachtenregeling en leer je hoe je klachten van ouders op een professionele en oplossingsgerichte manier kunt behandelen. Je wordt geïnformeerd over de wettelijke verplichtingen en het belang van een duidelijke klachtenprocedure binnen je school die vertrekt vanuit het schoolbestuur. Je ontdekt hoe je conflicten respectvol en constructief kunt oplossen, met oog voor de belangen van alle betrokkenen. Daarnaast krijg je inzicht in de rol van communicatie en transparantie in het klachtenproces, en hoe dit bijdraagt aan een positieve schoolcultuur. Tot slot oefen je met praktische technieken voor het voeren van gesprekken met klagende ouders en het vinden van gezamenlijke oplossingen.4 juni 2025Online