Wiskunde in de eerste graad B-stroom - Probleemoplossend denken en wiskundige contexten versterken via effectieve lessen

di 21 mei 2024

Je merkt misschien ook dat het steeds moeilijker wordt om jouw passie en inzichten in wiskunde over te brengen naar de leerlingen. Vanuit schooleigen evaluaties en diverse bronnen, zoals doorlichtingen, Vlaamse en internationale peilingen, zien we dalende resultaten voor wiskunde. Ben je benieuwd hoe jouw wiskundelessen bij leerlingen meer leerwinst en leermotivatie kunnen opleveren?
In dit traject ontdekken we de kracht van het inzetten op probleemoplossend denken, parate kennis, differentiatie, leermotivatie en effectieve didactiek.

Het begeleidingstraject bestaat uit een afwisseling van informatiedeling, activerende werkmomenten, tussentijdse opdrachten, intervisiemomenten met voldoende ruimte voor de deelnemers om hun eigen input te geven en onderling te overleggen.
Scholen schrijven in met een vast team en voor het gehele traject.
We vragen de bereidheid van het team om steeds met dezelfde leraren wiskunde de sessies bij te wonen en om tussentijds met de verworven inzichten, gestelde doelen en ontworpen materialen of voorbeelden te experimenteren. Voor dit initiatief moeten minimum 2 en mogen maximum 4 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden. De inschrijving moet omwille van deze voorwaarde steeds gebeuren via de directie of de nascholingsverantwoordelijke.
Een leraar die zich toch alleen wil inschrijven voor dit  traject vraagt om toestemming bij de regionale vakbegeleider wiskunde.
Meer info en schrijven via deze link.

Recent verwant nieuws

×
Kijkt als...
Niveau
Regio