Bronnen

  • Booth, T. & Ainscow, M. (2015). Index voor inclusie: werken aan leren en participeren op school, derde editie. Nederlandse vertaling: Boonen, H., De Vroey, A., Luts, H., Ranschaert, I., Schraepen, B., Schuman, H., & Vandenbroucke, L. Leuven: UCLL.
  • Clement, J. (2008). Inspirerend coachen. De kunst van dynamisch en uitdagend communiceren. Uitgeverij Lannoo Campus, Leuven.
  • Deci, E. & Ryan, R. (1985) Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum.
  • Dweck, C. S. (2006). Mindset: The new psychology of success. New York: Random House.
  • Hattie, J. (2013). Leren zichtbaar maken. Nederlandse vertaling van Visible Learning for Teachers (2012). Rotterdam: Bazalt Educatieve Uitgeverijen.
  • Katholiek Onderwijs Vlaanderen (2018). Onderwijs voor alle leerlingen in 2025. De wervende kracht van een droom, p. 1.
  • Marzano, R., Pickering, D. & Pollock, J. (2001). Classroom instruction that works: research-based strategies for increasing student achievement. ASCD, Alexandria, Virginia, USA.
  • Meirsschaut, M., Monsecour, F. & Wilssens, M. (2013). Klaar voor redelijke aanpassingen. Gent: Arteveldehogeschool.
  • Pameijer, N. & Van Beukering, T. (2015). Handelingsgerichte diagnostiek in het onderwijs. Acco, Leuven, blz. 86-87, 122 en 124-125.
  • Pameijer, N., Denys, A., Timbremont, B. & Van De Veire, H. (2018). Handelingsgericht werken. Samenwerken aan schoolsucces. Vlaamse editie. Leuven: Acco.
  • Van Overveld, K. (2014). Groepsplan gedrag in het voortgezet onderwijs. Planmatig werken aan passend onderwijs. Pica.
  • Vansteenkiste, M. en Soenens, B. (2015). Vitamines voor groei. Ontwikkeling voeden vanuit de Zelf-Determinatie Theorie. Acco.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio