Organisatiemodellen ‘Natuur, ruimte & techniek’ in de eerste graad

ma 27 mei 2024

De nieuwe leerplannen aardrijkskunde, natuurwetenschappen en techniek geven ruimte aan leraren en scholen voor vakoverschrijdend leren en kunnen ook ingezet worden binnen een schooleigen organisatiemodel met geclusterde vakken. Ze bieden daartoe heel wat inspiratie-elementen.

Leraren kunnen projecten of thema’s die ontwikkeld werden voor de uitdovende leerplannen ‘Natuur en ruimte’ of ‘Natuur, ruimte & techniek’ blijven gebruiken, mits deze te linken aan de nieuwe leerplandoelen. De nieuwe leerplannen geven inhoudelijke en methodische elementen van samenhang duidelijk aan.

In de A-stroom kan de vakoverschrijdende inhoudelijke samenhang bijkomend versterkt worden door het gebruik van STEM-concepten in natuurwetenschappen en aardrijkskunde.

Voor de B-stroom is er een toelichting over organisatiemodellen beschikbaar op de PRO.-site.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio