De faculteit Theologie en Religiewetenschappen van de KU Leuven ontwikkelde deze fiche. Dankzij de goede samenwerking met Thomas kunnen we dit materiaal nu ook langs deze weg ter beschikking stellen. Met dit materiaal kun je met je team in gesprek gaan rond het verhaal Grootmoeders ring.
Dit materiaal is bedoeld om met een groep stil te staan bij de theoretische concepten en erover in gesprek te gaan. Vanuit voorbeelden en casussen worden de groepsleden uitgedaagd om na te denlen over wat dialoogschool, post-kritisch geloof en recontextualisering in de eigen context kan betekenen.
Met dit materiaal kun je met je team in gesprek gaan rond het verhaal Grootmoeders ring. De bedoeling is niet om te zoeken naar dé juiste lezing van dit verhaal, wel om na te gaan hoe jullie, als teamleden van een katholieke dialoogschool, in verbinding staan met de christelijke geloofstraditie. Daardoor ga je concreet aan de slag rond de identiteitsdriehoek.
Hieronder kun je de werkwijze nalezen en downloaden als PowerPoint. Het beeldmateriaal zelf is ook te downloaden als PowerPoint.