Pedagogisch-didactische tips

Filter

Krachtlijnen
Didactische aanpak
Kwaliteitsontwikkeling

Leerplandoel 1

De leerlingen herkennen een historische vraag.

    Leerplandoel 2

    De leerlingen situeren een historische vraag in het historisch referentiekader: tijd, ruimte en maatschappelijke domeinen.

      Verdiepend doel: historische vragen stellen

      De leerlingen stellen historische vragen over historische en actuele gebeurtenissen, personen en processen.

        Leerplandoel 3

        De leerlingen onderscheiden de drie dimensies van het historisch referentiekader en bijhorende structuurbegrippen.

          Leerplandoel 4

          De leerlingen kennen de westerse periodisering en enkele bijhorende scharnierpunten.

            Leerplandoel 5

            De leerlingen lichten beperkingen van de westerse periodisering en tijdrekening toe.

              6 van 35

              Over deze databank

              Deze tegel bevat een overzicht van alle leerplandoelen. De opbouw is telkens dezelfde: eerst kun je het leerplandoel zelf terugvinden. Hierna stellen we ons telkens de vragen naar het waarom en wat van dit leerplandoel. Hierna geven we enkele aandachtspunten mee. In het luikje 'hoe?' geven we tenslotte enkele concrete voorbeelden.

              ×
              Kijkt als...
              Niveau
                Regio