Met deze geïntegreerde proef proberen de leerlingen via vijf verschillende opdrachten een kunstroof op te lossen.
Er worden meerdere generieke doelen uit verschillende ontwikkelvelden getoetst.
- OWru6Kaartbegrip, oriëntatie- en kaartvaardigheid ontwikkelendetail
- Algemene oriëntatie- en kaartvaardigheid
- OWru7Als vaardige voetganger of fietser de verkeersregels kennen en toepassen en de veiligheid van verkeerssituaties in de omgeving inschatten
- TOmn1Een mondelinge boodschap verwerkendetail
- Informatie ordenen, verbinden of samenvatten (uit instructies, uiteenzettingen en verhalen uit verschillende media)
- TOsn3Een schriftelijke boodschap overbrengendetail
- Informatie overzichtelijk neerschrijven (in aantekeningen, antwoorden, oproepen, instructies, formulieren, correspondentie)
- WDlw7Logisch en algoritmisch denken
Als je deze geïntegreerde proef klassikaal afneemt, gaat de hele groep op hetzelfde tempo door de opdrachten. De leerlingen noteren hun antwoorden in de opdrachtenbundel. Achteraf moeten de antwoorden in het online toetssysteem ingevoerd worden.
Via een link naar de toetsomgeving kom je op de presentatie met de opdrachten. Je logt in met je login en wachtwoord van Katholiek Onderwijs Vlaanderen.
Het is belangrijk dat alle leerlingen de presentatie goed kunnen zien en de uitleg goed kunnen horen.
De leerlingen kunnen de presentatie met de opdrachten individueel doorlopen. Daarvoor gebruiken ze de volgende link:
Ze noteren hun antwoorden in de opdrachtenbundel. Achteraf moeten de antwoorden in het online toetssysteem ingevoerd worden.
De leerlingen hebben oortjes of een hoofdtelefoon nodig.
Voor deze proef hebben zowel de leraar als de leerlingen materiaal nodig. Dit moet je op voorhand printen. De documenten zijn beschikbaar als pdf's.
Voor de leraar:
Voor de leerlingen:
Via de linken naar het school- en klasrapport kun je de resultaten van jouw school aanvragen en downloaden.