Leerondersteuning in een vierkantje: QR-codes

vr 24 december 2021

  • ant

Leerondersteuning: QR-codes in je cursusmateriaal

Aan de hand van QR-codes kun je heel wat individuele leerhulp bieden aan leerlingen. Achter de vierkante code stop je bijkomende ondersteunende informatie voor de leerling. Als leraar heb jij zo meer ruimte om in te gaan op complexere noden en hulpvragen.

Na dit begeleidingstraject:

  • kun je eigen QR-codes maken en scannen;
  • heb je inspiratie om je concrete cursusmateriaal te verrijken met QR-codes;
  • gebruik je QR-codes als hulpmiddel voor differentiatie;
  • voorzie je eenvoudige digitale hulpmiddelen om het leerproces te ondersteunen.

Doelgroep: Lerarenteams secundair onderwijs. Schrijf je in.

Leerondersteuning: QR-codes in je schoolgebouw

Aan de hand van QR-codes kun je heel wat individuele leerhulp bieden aan leerlingen. In je schoolgebouw kunnen QR-codes ook een hulp zijn om het leefklimaat te bevorderen. Achter de vierkante code stop je bijkomende ondersteunende informatie voor de leerling of geef je de aanzet tot verbindende activiteiten.

N dit traject:

  • kun je eigen QR-codes maken en scannen;
  • heb je inspiratie om je schoolwerking te verrijken met QR-codes;
  • gebruik je QR-codes als hulpmiddel voor verbinding en bevorderen van het leef- en leerklimaat;
  • voorzie je eenvoudige digitale hulpmiddelen om het leerproces en het leefklimaat te ondersteunen.

Doelgroep: Leraren, leerlingbegeleiders en coördinatoren uit het secundair onderwijs. Schrijf je in.

Leerondersteuning: QR-codes gebruiken in een praktische leeromgeving

Teamgerichte sessie over hoe je QR-codes kunt gebruiken in een praktijklokaal. Door gebruik te maken van QR-codes ondersteun je de onderwijsbehoeften van de leerling en versterk je het eigen pedagogisch-didactisch handelen.

Na de sessie:

  • kun je zelf QR-codes maken en scannen;
  • ken je de aandachtspunten in functie van het gebruik van QR-codes;
  • heb je inspiratie om je praktijklokaal te verrijken met QR-codes;
  • gebruik je QR-codes als hulpmiddel voor differentiatie;
  • voorzie je eenvoudige digitale hulpmiddelen om het leerproces te ondersteunen.

Doelgroep:

  • Leraren STEM technieken 1e graad A-stroom en B-stroom.
  • Leraren technische vakken 2e en 3e graad A-finaliteit en D/A-finaliteit.
  • Schrijf je in.

Leerondersteuning: QR-codes in je praktijklokaal - A-finaliteit Maatschappij en welzijn, economie en organisatie, voeding en horeca

Aan de hand van QR-codes kun je heel wat individuele leerhulp bieden aan leerlingen. Achter de vierkante code stop je bijkomende ondersteunende informatie voor de leerling. Als leraar heb jij zo meer ruimte om in te gaan op complexere noden en hulpvragen.

Na dit traject:

  • kun je eigen QR-codes maken en scannen;
  • heb je inspiratie om je praktijklokaal te verrijken met QR-codes;
  • gebruik je QR-codes als hulpmiddel voor differentiatie;
  • voorzie je eenvoudige digitale hulpmiddelen om het leerproces te ondersteunen.

Doelgroep:

Enkel toegankelijk voor leden van Katholiek Onderwijs Vlaanderen.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio