Ondersteunend materiaal

Filter

Voor wie
Ondersteunend materiaal

Dierlijk restafval op school

In de biologielessen worden dierlijke producten gebruikt: wat zegt de wetgever over het gebruik ervan voor onderwijsdoeleinden? Wat doen we met het restafval op school?

    Dwengo

    Deze website van Dwengo vzw biedt lesmateriaal rond robotica, programmeren, computationeel denken, artificiële intelligentie en STEM.

      Schakelen tussen de COVID-kleurcodes in de natuurwetenschappen.

      Overschakelen tussen de COVID-kleurcodes brengt heel wat aanpassingen met zich mee. Voor leraren natuurwetenschappen zijn deze aanpassingen ingrijpend: mag je nog lesgeven in je vaklokaal, heb je nog toegang tot het labo? 

        Modelleren en simuleren

        Modelleren in STEM is belangrijk om fenomenen te voorspellen en te verklaren, om technische systemen te onderzoeken en te ontwikkelen in functie van behoeften bij gebruikers, om technische systemen te testen en bij te sturen.Voorbeelden van modellen zijn replica’s, computersimulaties, 2D-tekeningen, 3D-constructies, schema’s, diagramma’s, grafieken, formules …

          Ontwerpend leren

          Uitgebreide website van David Barlex, gerenommeerd professor Design and Technology en Torben Steeg, onderzoeker STEM-onderwijs. De materialen zijn gebaseerd op jarenlang vakdidactisch onderzoek in het kader van het Nuffield Design and Technology Project.

            Veilig omgaan met stoffen in practica

            Welke stoffen zijn veilig en hoe ga je met gevaarlijke stoffen om tijdens practica?

              6 van 18

              ×
              Kijkt als...
              Niveau
                Regio